PDA

View Full Version : Gitarr??

JD
03-21-2006, 07:16 PM
Hello Mr B!
Hur mås det? Vad är det för gitarr du har skaffat?

//JD

Urban breed
03-21-2006, 11:04 PM
Hello Mr B!
?Hur mås det?Bara bra och än bättre nu när man hör från dig. :)?Vad är det för gitarr du har skaffat?
?
?Inget riktigt studiomonster utan mer något jag gör förproduktioner med. Är rätt nöjd med vad jag fick för mina kronor. Hade funderingar på Jackson eller Ibanez och så blev det en Washburn. :) En X-300 i färg som vald av självaste Henry Ford. :D

JD
03-22-2006, 10:10 AM
Washburn är inte en dålig gitarr och om nu Henry Ford har lagt sig i kan det ju inte vara illa :-).
Hade hoppats på att du skulle dyka upp på srf, har ju flyttat än en gång så nu bor jag bara en stenkast bort från festivalen (Japp, jag klarar faktiskt att kasta en sten på över en två mil lång sträcka).

Hur går det med skivan då? kommer du att använda dig att materialet du hade med dig till småland eller blir det helt nytt?
Tycker du ska ge dig på att skriva en ny rage for order, särskilt nu efter Queensryches senaste faisko OM ll.
Vi får höras över the phone någon dag, det var ju ett tag sedan...

Urban breed
03-22-2006, 11:27 AM
Washburn är inte en dålig gitarr
Nejdå, inte alls. Fast jämför jag tonen mot Daniels skönaste... Så kostade den en hel massa mer ocksâ. :)??Hade hoppats på att du skulle dyka upp på srf, har ju flyttat än en gång så nu bor jag bara en stenkast bort från festivalen.
Låter smidigt. Dyker Göran upp? Jag kan nog inte i år men ska vi sikta på nästa??
?Hur går det med skivan då? kommer du att använda dig av materialet du hade med dig till småland eller blir det helt nytt?

Lite både och faktiskt. Mest nytt och somligt omarbetat.??Tycker du ska ge dig på att skriva en ny rage for order, särskilt nu efter Queensryches senaste faisko OM ll.
Nästa blir lite åt det hållet faktiskt. :) Concept album dessutom. :D??Vi får höras över the phone någon dag, det var ju ett tag sedan...
Absolut!?

JD
03-23-2006, 09:38 AM
Låter smidigt. Dyker Göran upp? Jag kan nog inte i år men ska vi sikta på nästa??
null
Göran dyker nog inte upp, han har haft problem med ryggen och har väl inte återhämtat sig helt än.
Nästa år? Definitivt

The Adler
10-14-2006, 12:24 PM
Låter intressant med SRF. Eftersom jag aldrig varit på den kanske jag oxå kunde få följa med. Jag lovar att inte prata fiske JD!!!!!

Urban breed
11-27-2006, 03:19 PM
Låter intressant med SRF. Eftersom jag aldrig varit på den kanske jag oxå kunde få följa med.
Klart du ska på SRF! Undrar vad det blir för line-up till nästa.

Jag lovar att inte prata fiske JD!!!!!
Varför det? Prata fiske du så svarar JD med nå't om metal, eller en underfundig, alternativt oändligt genomtänkt´, spydighet. :)

Nu finns jag online igen så passa på att trakassera mig! :D

ZeiMoT
12-12-2006, 04:23 AM
Shit ... jag är trög som fan jag, fattar fortfarande inte poängen med festivaler..... i princip alltid så är ljudkvalitén sunkig på livespelningar... ne.. jag håller mig till hemlyssnande jag, föredrar optimerad ljudkvalité utan skrikande störande folk omkring mig...

... udda?? jepp, jag har aldrig varit som andra.... det där sociala på spelningar har aldrig varit min grej faktiskt.... vilket jag tippar är en av de stora orsakerna till att folk åker på typ SRF. ... Kommentarer?

Mardagg
12-12-2006, 05:25 AM
Shit ... jag är trög som fan jag, fattar fortfarande inte poängen med festivaler..... i princip alltid så är ljudkvalitén sunkig på livespelningar... ne.. jag håller mig till hemlyssnande jag, föredrar optimerad ljudkvalité utan skrikande störande folk omkring mig...

... udda?? jepp, jag har aldrig varit som andra.... det där sociala på spelningar har aldrig varit min grej faktiskt.... vilket jag tippar är en av de stora orsakerna till att folk åker på typ SRF. ... Kommentarer?

Ja du har en poäng med de hela... men om man som mig kan få med en kille på en konsert som man inte trodde han skulle hänga med på...och då menar jag VERKLIGEN inte följa med på... så kan nog du stå ut oxå....det e stämmningen man e ute efter...
.
Det e RHCP som jag ska på...med Urban... :D

Urban breed
12-12-2006, 06:43 AM
Rent generellt kan man väl hålla med men så finns det artister som ger lite extra live, Som blir något magiskt live.

Det är helt enkelt roligare att ha någon/några att dela upplevelser med. Om inte annat för att man efteråt kan jämföra minnen/åsikter. Helt asocial är du inte och vad gäller festivaler så kan jag väl säga att jag inte är den som går på allt, eller knappt något heller men jag ångrar mig sällan när jag väl går, ...du?