View Full Version : God Jul allihopa!
The Adler
12-23-2006, 10:18 AM
Vill passa på att önska en god jul och ett riktigt gott nytt år! Själv har jag redan fått min julklapp. En Jofa 435 HT-båt med goda fiskemöjligheter och även övernattning för den som vill fiska mer nästa dag. 60 hk Susuki för den som vill leka med vattenskidor och dylikt. Ska bara skaffa en 80-kärra sen kommer jag ner till dig JD och fiskar i Ivesjön!!!!!!!!!!!
:D Hoppas alla blir lika glada som jag till Jul!:D
PS! Båten på bilden är inte den jag köpte, men samma modell.
Du är välkommen ner när du vill och fiska.
Jofa förresten, är inte det en hockeyklubba????
Grattis till båten och God jul på dig!
Urban breed
12-23-2006, 09:54 PM
God jul!
Räknar inte med någon båt i julklapp men det går bra ändå.
Du får väl lasta båten och ta dig söderut och sen dra norrut och stila dig lite här också. :D
The Adler
12-25-2006, 11:49 AM
JD: Inte hockeyklubba eller? Jag hade en hjälm däremot med samma namn (inte Simon då utan Jofa).
UB: Laxen är vild i Vättern och Vänern. Det blir nog den mest norra positionen för mig med båt (men vem vet).
Urban breed
12-25-2006, 01:30 PM
JD: Inte hockeyklubba eller? Jag hade en hjälm däremot med samma namn (inte Simon då utan Jofa).
Både hjälm och klubba grabbar. Tror faktiskt Jofa är en av de största vad gäller klubbor i Europa.
UB: Laxen är vild i Vättern och Vänern. Det blir nog den mest norra positionen för mig med båt (men vem vet).
Jag tror vi båda om inte vet så på starka grunder bedömer sannolikheten som mycket ringa. :)
Vi kan väl ses utan båt? Nejvisstja, abstinensen, glömde... ;)
Urban breed
12-25-2006, 01:32 PM
Jodå. Man har inte så fel.
Klubbor. (http://jofa.no/jofa/catalog/index.php?d=2&cat1=11&cat2=&cat3=&s=0)
Hjälmar. (http://jofa.no/jofa/catalog/view_prod.php?d=2&p=190&cat1=43&cat2=&cat3=&s=0)
Är man månde blivande materialare..? :grin:
The Adler
12-26-2006, 03:08 PM
[Är man månde blivande materialare..? :grin:
Tror inte det. Dels finns nog inte intresset och sen skulle du vara tvungen att klippa dig!!!!!!
(Varför vet jag inte, känner det bara på mig)
Urban breed
12-26-2006, 04:36 PM
Tror inte det. Dels finns nog inte intresset
En bristvara helt klart. :)
och sen skulle du vara tvungen att klippa dig!!!!!!
(Varför vet jag inte, känner det bara på mig)
Jag är tämligen övertygad om att sådan åtgärd inte är strikt nödvändig.
Såtillvida man inte prompt vill jobba i inskränkta Småland. ;)
I övriga Sverige behöver man bara vara kompetent.
Mardagg
12-26-2006, 05:01 PM
Ska bara skaffa en 80-kärra sen kommer jag ner till dig JD och fiskar i Ivesjön!!!!!!!!!!!
Jag kan hänga på.... kanske kan fixa billig stuga på Ivön....farsan har sin husvagn på campingen där :D
jag lånar farsans båt så kan vi ha lite fun med båtarna :D
Mardagg
12-26-2006, 05:02 PM
sen e de bara "ful" fisk där.... sånna som Urban...massa marulkar (kattfisk) fula som stryk :D
Urban breed
12-26-2006, 05:49 PM
såna som Urban
:) Skit på're! ;)
Mardagg
12-26-2006, 05:52 PM
:) Skit på're! ;)
ha en bra dag ;)
erik qvick
12-27-2006, 12:23 PM
God Jul och gott nytt år!!
Urban breed
12-27-2006, 02:27 PM
God Jul och gott nytt år!!
Mycket god julmat på Island? Tycker du ser ut att ha lagt på dig en del. :grin:
Detta var en intressant tråd.
Det är inte var dag ett företags storhetsvansinne avslöjas.
helt klart försöker Jofa ta över världen med sina produkter (båtar hockeyklubbar och hjälmar).
Vad kommer härnäst? Datorer? tv apparater? gökur eller pizzerior? vem vet.
Gott nytt år på er allihopa!!!
Urban breed
01-01-2007, 12:58 AM
helt klart försöker Jofa ta över världen med sina produkter (båtar hockeyklubbar och hjälmar).
Vad kommer härnäst? Datorer? tv apparater? gökur eller pizzerior? vem vet.
Gökur ligger nog, om inte i topp, så högt upp på listan. :)
Gott nytt år på er allihopa!!!
Gott nytt år!
Gökur ligger nog, om inte i topp, så högt upp på listan. :)
Ja, det känns nog som den mest naturliga utvecklingen
The Adler
01-01-2007, 03:03 PM
Hörde att mobiltelefoner var på G!!!!
Precis som Peltor ska de integreras i hjämarna så att Foppa och grabbarna ska kunna sköta sina affärer även i powerplay.
Som en av det manliga könet vet jag inte, men en vibrerande "klubba" kanske inte är fel?
Gott nytt!!!
The Adler
01-01-2007, 03:08 PM
Kul att du fiskar Dan, men fulfisk?
Lax och Röding funkar för mig i Ivesjön!
Urban breed
01-01-2007, 06:53 PM
Hörde att mobiltelefoner var på G!!!!
Seriöst!?! :blink:
Precis som Peltor ska de integreras i hjämarna så att Foppa och grabbarna ska kunna sköta sina affärer även i powerplay.
Men naturligtvis! Dessutom kan det vara läge mot slutet av matchen snacka med frugan och berätta att det kanske inte är läge att plocka fram Champagnen :)
Som en av det manliga könet vet jag inte, men en vibrerande "klubba" kanske inte är fel?
Nu tycker jag inte du ska vara fullt så trångsynt. Varför skulle inte en testosteronstinn jättemanlig (hockeyspelare?) till man uppskatta en vibrerande klubba? :blush:
The Adler
01-01-2007, 07:01 PM
Seriöst? Typ kanske inte!
Ang. klubban så ser ju i alla fall inte jag fram emot var den nu eventuellt skulle kunna ta vägen (vibrerande eller inte), men visst kan det hetta till i en match ibland. Vem vet?
Urban breed
01-01-2007, 07:11 PM
Seriöst? Typ kanske inte!
Då tycker jag vi driver kanpanj för att det omedelbart ska tas fram passande tillbehör! Mobiltelefonpratande mitt under pågående elitseriematch är en mänsklig rättighet!!!
Ang. klubban så ser ju i alla fall inte jag fram emot var den nu eventuellt skulle kunna ta vägen, (vibrerande eller inte)
Kittlar dödsskönt i kistan. ;)
men visst kan det hetta till i en match ibland. Vem vet? Citerar vi Lisa Ekdahl nu? :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.